zaterdag 28 maart 2020 10:56

Berenjacht in Schiedam en Vlaardingen

De 'Berenjacht' heeft nu ook Schiedam en Vlaardingen bereikt. Het komt oorspronkelijk uit Australië en het doel is om kinderen buiten actief te laten zoeken naar beren.

Samen met hun ouders trekken ze de wijk in op zoek naar beren die anderen achter hun raam, op het balkon of in de tuin hebben gezet. Iedereen kan meedoen. Het enige wat je nodig hebt, is een beer.

Er is een Berenjacht-kaart van Vlaardingen en Schiedam gemaakt waarop nu al meer dan 100 beren staan.

Het initiatief is gestart door Natasja Westmaas, bestuurslid van Net Niet Genoeg.

zaterdag 28 maart 2020 10:49

Straks weer een schone en frisse start

De Schiedammers zijn niet alleen thuis en in winkels en de horeca de boel aan het opfrissen, ook buiten gebeurt dat. Zo heeft Irado afgelopen week het met graffiti vol gekalkte tunneltje onder de metro op het Burgemeester van de Lipppad schoongemaakt en opnieuw geverfd.

Als we straks weer ons normale leven kunnen oppakken ziet dat er in ieder geval weer fris en netjes uit.

Het tunneltje wordt vooral veel gebruikt door leerlingen van Lyceum Schravenlant.  

De maatregelen die zijn genomen tegen het coronavirus hebben ook veel impact voor de scholen en daarom hebben wij gesproken met Francine Boerstoel van manager P&R en communicatie van Lentiz onderwijsgroep.

‘We zijn in de eerste plaats enorm trots op onze docenten die afgelopen twee weken dag in dag uit bezig zijn om onderwijs op afstand te organiseren. De docenten hebben in korte tijd allemaal digitale programma’s geleerd en de vakdocenten zijn begonnen met het formuleren van opdrachten voor leerlingen om op die manier digitaal huiswerk te geven.'

vrijdag 27 maart 2020 23:08

Schiedammers ruiken mestlucht

Sinds vrijdagavond 19:00 uur krijgt de DCMR Milieudienst Rijnmond in Schiedam klachten over een 'mestlucht' binnen.

Om 21.00 uur waren er 15 meldingen stankklachten binnen gekomen bij de meldkamer. De meldingen komen ook van bewoners uit Vlaardingen en Rotterdam-Noord en Pernis.

De DCMR is een onderzoek naar de bron gestart. 

Door de verscherpte maatregelen die afgelopen maandag zijn opgelegd, blijven nog meer mensen thuis. Dit merken ook de ondernemers in winkelcentra.

Op SCHIE FM spraken we met Gerben de Bruijn, ondernemer in winkelcentrum Hof van Spaland, over de stand van zaken.

‘Het staat er niet goed voor in winkelcentrum Hof van Spaland. Je kan hier echt wel merken dat het er flink op ingehakt is met de maatregelen die genomen zijn.

De winkeliers van de Groenelaan steunen de helden van Corona. Maar in deze barre tijden kunnen de ondernemers zelf ook hulp gebruiken!  

‘Wij vonden dat we iets terug moesten doen voor de helden van Corona. Ik denk dat het mooi is om de wijk te behangen met posters bij iedereen voor de ramen waarmee we steun betuigen aan niet alleen de helden voor de zorg, want er zoveel helden; de vakkenvullers die moeten vechten tegen de hamsteraars, de chauffeurs die de winkels bevoorraden, ondernemers die de winkel moeten sluiten voor de corona en het personeel daarvan.' aldus Ronald Koorengevel.

Pagina 1046 van 1671