Bewoners Rotterdamsedijk gaan de uitdaging Nul op de Meter aan: 'een lastig traject'
Bewoners van de Rotterdamsedijk 309-395 gaan de uitdaging aan en gaan voor Nul op de Meter. Met hulp van het gemeentelijke Servicepunt Woningverbetering en een aantal subsidies worden de woningen flink aangepakt.
Jeroen Boxma, bestuurslid van de VVE ontving vandaag de wethouder en de pers om het plan te presenteren. 'De buitengevels, de vloeren, het dak en de kozijnen worden geïsoleerd, er komen warmtepanelen en warmtepompen.' aldus Jeroen
Bewoners Rotterdamsedijk gaan de uitdaging Nul op de Meter aan: 'een lastig traject'
Bewoners van de Rotterdamsedijk 309-395 gaan de uitdaging aan en gaan voor Nul op de Meter. Met hulp van het gemeentelijke Servicepunt Woningverbetering en een aantal subsidies worden de woningen flink aangepakt.
Jeroen Boxma, bestuurslid van de VVE ontving vandaag de wethouder en de pers om het plan te presenteren. 'De buitengevels, de vloeren, het dak en de kozijnen worden geïsoleerd, er komen warmtepanelen en warmtepompen.' aldus Jeroen
Winter Village overdekt 'om te kijken of het nu beter gaat lopen'
Winter Village geeft voor de camera van SCHIE toe dat het de afgelopen jaren niet goed liep. Vandaar dat dit jaar, tot ieders verrassing, de baan ineens overdekt is.
'We kijken of nu het nu beter gaat lopen, de afgelopen jaren was er veel regen. Nu kun je ook met regen hier gewoon schaatsen' zegt Pierre Lemmerman, bedrijfsleider van Winter Village Schiedam. Dat is opmerkelijk omdat het concept van WinterVillage openlucht ijsbanen is.
Er is nu nog niet veel sfeer op en langs de baan 'Daaraan wordt nog gewerkt' volgens Pierre.
Winter Village overdekt 'om te kijken of het nu beter gaat lopen'
Winter Village geeft voor de camera van SCHIE toe dat het de afgelopen jaren niet goed liep. Vandaar dat dit jaar, tot ieders verrassing, de baan ineens overdekt is.
'We kijken of nu het nu beter gaat lopen, de afgelopen jaren was er veel regen. Nu kun je ook met regen hier gewoon schaatsen' zegt Pierre Lemmerman, bedrijfsleider van Winter Village Schiedam. Dat is opmerkelijk omdat het concept van WinterVillage openlucht ijsbanen is.
Er is nu nog niet veel sfeer op en langs de baan 'Daaraan wordt nog gewerkt' volgens Pierre.
Jenevermuseum sluit jaar af met Stokersfestival
Het Jenevermuseum sluit het jaar af met de tweede editie van het Stokersfestival op zaterdag 14 december. Tijdens dit festival krijgen liefhebbers de kans om kennis te maken met vier ambachtelijke distillateurs. Tussen 13.00 uur en 18.00 uur worden de gelagerde jenevers en andere distillaten gepresenteerd. Ook wordt de speciale variant Duivelsgeluk van de Old Schiedam gelanceerd. Dit is een 100% moutwijnjenever die in de branderij van het museum ambachtelijk wordt gestookt op basis van rogge, gemoute gerst en water.
Politie treft slapers aan in kelderboxen
Agenten troffen vanmorgen in Nieuwland twee slapers aan in kelderboxen.
'We hadden eerder info ontvangen van slapers in kelderboxen aan de Monseigneur Nolenslaan' laat wijkagent van der Vliet weten op Twitter. 'Vanmorgen omstreeks 08:00 uur deze schone slapers aangetroffen. Beiden voorzien van procesverbaal.' aldus de wijkagent.
'Bewoners voelen zich onveilig bij dergelijke situaties.'
Boksvereniging de Haan vindt nieuw onderdak aan de Singel
Na lange tijd van onzekerheid heeft Boksvereniging de Haan eindelijk een nieuwe vaste stek gevonden aan de Singel nummer 8.
Rijnmond verslaggever Ronald van Oudheusden bokste een ronde mee.
De legendarische boksschool de Haan was vanaf mei 2019 gesloten. De vloer van het pand aan de Lange Haven is, vanwege hetzelfde probleem als waar eerder de Havenkerk mee kampte, niet meer betrouwbaar.
Boksvereniging de Haan vindt nieuw onderdak aan de Singel
Na lange tijd van onzekerheid heeft Boksvereniging de Haan eindelijk een nieuwe vaste stek gevonden aan de Singel nummer 8.
Rijnmond verslaggever Ronald van Oudheusden bokste een ronde mee.
De legendarische boksschool de Haan was vanaf mei 2019 gesloten. De vloer van het pand aan de Lange Haven is, vanwege hetzelfde probleem als waar eerder de Havenkerk mee kampte, niet meer betrouwbaar.
Waterleiding gesprongen aan de Emmastraat
Aan de Emmastraat in Oost is een waterleiding gesprongen. Brandweer, politie, Irado, Evides en Handhaving zijn aanwezig.
Er is flink wat water weggestroomd. De Emmastraat is afgesloten. 'Gehele straat stroomde vol, inclusief aanliggende straten.' laat Handhaving weten.


