Man valt van balkon bij ruzie
Op het Chopinplein zijn veel hulpdiensten aanwezig. Even na 20:00 uur werden brandweer, politie en verschillende ambulances naar de flat in Groenoord gestuurd.
Er bleek een persoon van een balkon af te zijn gevallen. Hij is op een 5 etages lager gelegen balkon terecht gekomen. Omstanders spreken over een mannelijk slachtoffer. Er zou een ruzie aan het incident vooraf zijn gegaan. De brandweer heeft met een hoogwerker, voorzien van een brancard, het slachtoffer naar beneden gebracht.
Hij was aanspreekbaar en is per ambulance met spoed naar het ziekenhuis vervoerd. De politie heeft een onderzoek ingesteld naar de aanleiding van het incident.
Toekomst Stadskantoor en Stadserf ter discussie
Het college heeft zich de afgelopen tijd bezig gehouden met de toekomst van het Stadskantoor en het Stadserf.
Waar laten we alle ambtenaren? Wat doen we met de ruimte in het Stadskantoor waar de bibliotheek zat? Het Stadserf is een veel te saai plein maar er moeten wel evenementen kunnen plaatsvinden.
Onderzoek heeft uitgewezen dat huisvesting van ambtenaren in de voormalige bieb nu te kostbaar is. Ook een nieuwe entree voor het Theater lijkt te duur te worden.
Toekomst Stadskantoor en Stadserf ter discussie
Het college heeft zich de afgelopen tijd bezig gehouden met de toekomst van het Stadskantoor en het Stadserf.
Waar laten we alle ambtenaren? Wat doen we met de ruimte in het Stadskantoor waar de bibliotheek zat? Het Stadserf is een veel te saai plein maar er moeten wel evenementen kunnen plaatsvinden.
Onderzoek heeft uitgewezen dat huisvesting van ambtenaren in de voormalige bieb nu te kostbaar is. Ook een nieuwe entree voor het Theater lijkt te duur te worden.
Dieren In Nood, Net Niet Genoeg en 5 Molens in Aan De Schie
Zaterdag 23 november is er op SCHIE FM een nieuwe aflevering te horen van het radiomagazine Aan De Schie. In deze aflevering komen Dieren In Noord, de december activiteiten in De 5 Molens en het nieuwe onderkomen van de Stichting Net Niet Genoeg aan de orde. Aan De Schie wordt gepresenteerd door Paulus Kerpels en John Weimar. Het programma is op zaterdag van 10.00 uur tot 12.00 uur te horen op SCHIE FM.
Gemeente gaat aan de wandel met boom
Onder het motto: 'Gezonde bomen moeten behouden blijven' is de gemeente aan de wandel gegaan met een immense boom.
De statige reus moest weg vanwege werkzaamheden. 'Dan verplanten we de boom' zei de gemeente. De boom stond op de hoek van de Stadhouderslaan en de Westerkade en is gisteren verplaatst naar de Stadhouderslaan. 'Zo staat de boom nog steeds aan het water'.
Nieuwe babbeltruc: 'Gasmeter controleurs' proberen bij ouderen binnen te komen
De politie waarschuwt voor een nieuwe babbeltruc: twee mannen doen zich bij ouderen voor als gastmeter controleurs.
'Laat niemand zomaar binnen' laat de politie weten. 'Wederom worden met name ouderen lastig gevallen door daders met een zogenaamde babbeltruc. Nu melding van twee mannen die de gasmeter komen "controleren".
Binnenvaartschip met diesel dreigt te kapseizen
Een 110-meter lang binnenvaartschip, gelegen aan de Petroleumhaven in Rotterdam, tegenover de Maasboulevard van Schiedam, dreigde donderdagmorgen te kapseizen.
Het binnenvaartschip, gevuld met diesel lag aan de kade van de Petroleumhaven op de Vondelingenweg. De hulpdiensten schaalde op naar een grip1 incident. Het incidentenvaartuig RPA 16 van het havenbedrijf is ter ondersteuning ingezet.
Er is besloten om het binnenvaartschip leeg te pompen, zodat deze weer stabiel in het water kwam te liggen.
Er is geen diesel in de haven terechtgekomen en voor zover bekend zijn er ook geen gewonden gevallen.
Diamanten huwelijken gevierd: 'al 60 jaar elke dag het eten maken en huishouden doen'
Soe en Mee Teng, 25 jaar in Snackbar De Pinguin, maken kans op titel beste cafetaria van Nederland
Soe en Mee Teng vierden onlangs hun 25-jarig jubileum als uitbaters van snackbar De Pinguin en ze maken goede kans op de titel 'Beste cafetaria van Nederland'.
SCHIE ging een kijkje nemen bij de zaak in Schiedam-Oost, hier spraken we met eigenaar Soe Teng en dochter Josephine Teng.
De Pinguin maakt goede kans om de beste cafetaria van Nederland te worden. Stemmen kan hier: https://www.horecaprijzen.nl/de-pinguin


