advertentie

‘De Limoncello was gepland en één kind ook, maar niet drie’

Een jaar geleden besloten Tim Lansbergen en Yuri Nooteboom een Schiedamse Limoncello, Schietroen te produceren. Ter ere van het één jarig bestaan en de vier kinderen die de heren dit jaar kregen, brengen ze een speciale editie van het drankje uit.

Milou op ten Berg

door Milou op ten Berg

maandag 04 september 2023 18:44

Tim en Yuri besloten in coronatijd een eigen bedrijf op te zetten. Toen zei Tim opeens dat hij had gezien hoe je Limoncello maakt en hij dacht dat we dat wel beter zouden kunnen. Voor het één jarig bestaan bedacht Tim dat hij een speciale edities van de Schietroen wilde uitbrengen met vier verschillende labels. “Ieder labels staat voor een van de kinderen”, vertelt Yuri.

‘Een kind was gepland maar geen drie’

Beide heren werden binnen het eerste jaar van het bestaan van Schietroen ook nog eens vader. Tim kreeg een zoon, genaamd Joe. Yuri werd vader van Pedro, Otis en Mika. “Schietroen was gepland en één kind ook soort van, maar niet drie!” Gelukkig waren Yuri en zijn vriendin wel erg blij met dit nieuws. “Toen het allemaal geland was had ik er enorm veel zin in.”

In de zomer geen limocello

In het eerste jaar leerden de heren veel over de geelkleurige alcoholische versnapering. “Ik dacht dat Limoncello altijd veel verkocht werd in de zomer, maar dan is iedereen op vakantie. De meeste kopen het voor de Kerst.”

Kleurige labels

De Schiedamse kunstenaar Jacques Tange werd door de heren gevraagd om vier verschillende labels te ontwerpen. Hij kreeg carte blanche. “Ik heb kinderspelen geïllustreerd en overal een citroen in verwerkt.” Het zijn dus vier unieke kunstwerken, kan de vader tussen zijn kinderen kiezen? “Tussen mijn kinderen niet, maar tussen de labels heb ik wel een favoriet. Dat is degene met de ballon van mijn zoontje Pedro. “

 

Dagelijks het laatste nieuws, de nieuwste video's en een kijkje achter de schermen bij SCHIE in je mailbox ontvangen? Schrijf je in voor onze gratis nieuwsbrief: https://bit.ly/2H7desN