advertentie
  • kunst en cultuur
  • Vlaardingen

Oproep gelukt, dankfeestje nieuwe sponsors voor redden Haring- en Bierfestival

Het Haring- en Bierfestival in Vlaardingen is begonnen met een feest voor de sponsors. De afgelopen tijd konden bedrijven, maar ook particulieren sponsor of ‘Zilte Maatje’ worden van het festival dat zijn 50-jarig jubileum viert. Organisator Ben Trooster is blij met het opgehaalde bedrag.

Jeroen Langeveld

door Jeroen Langeveld

vrijdag 21 juni 2024 19:10

Hoewel Trooster blij is, zou meer geld ook welkom zijn geweest. “Als er morgen nog tienduizend euro bij zou komen, dan maken wij dat ook op.” Alles is volgens de organisator duurder geworden, waardoor het geld goed van pas kwam. “Het geld wordt goed besteed en daar kunnen wij leuke dingen mee doen. Denk aan leuke bands, kunst en cultuur. Er is van alles te beleven.”

De sponsors vinden het leuk dat zij een Vlaardings evenement kunnen steunen. “We vonden het leuk om het mooiste festival van Vlaardingen te omarmen.” Een andere sponsor zegt: “Wij dragen het Haring- en Bierfestival een warm hart toe.”

‘Leermomentje’

“Het is voor ons een leermomentje”, zegt Trooster. Daarmee doelt hij op de oproep van enkele weken geleden. Het festival ging openlijk op zoek naar nieuwe sponsors. In het vervolg wil Trooster eerder aan de bel trekken als er financiële problemen dreigen.

De organisator laat merken dat ook volgend jaar bedrijven en particulieren het Vlaardingse feest kunnen steunen. “Ik wil niet zeggen dat we in juli of augustus al op de stoep staan, maar dat gaat wel gebeuren. Een ondernemer heeft gezegd dat hij mij gaat helpen. Het sneeuwballetje gaat vanzelf rollen”, eindigt Trooster.