advertentie
  • Schiedam
  • Vlaardingen
  • sport en bewegen
  • maatschappij

Grote Clubactie 2024 van start: deze 34 verenigingen doen mee

Leden van de clubs trekken vanaf zaterdag 21 september de wijken in om loten te verkopen en zo hun vereniging te versterken. Dit doen zij in het kader van de Grote Clubactie. Het opgehaalde geld is hard nodig om de clubs financieel gezond te houden. Met de aankoop van een lot wordt niet alleen de club gesteund, maar wordt er ook automatisch kans gemaakt op prijzen.

Grote Clubactie 2024 van start: deze 34 verenigingen doen mee
Foto: Grote Clubactie
Mirthe Verhagen

door Mirthe Verhagen

vrijdag 20 september 2024 16:05

Sinds 1972 is de Grote Clubactie een landelijke fondsenwervingsactie die verenigingen in Nederland ondersteunt bij het genereren van extra inkomsten. Van elk verkocht lot gaat maar liefst tachtig procent direct naar de vereniging, waardoor clubs financieel sterker worden. Het aantal verenigingen, beschikbare financiële middelen en vrijwilligers blijft dalen. De vrijwilligers en lotenverkopers zetten zich daarom in om de clubs vitaal te houden.

Hoofdprijs van €100.000

Als lotenkoper wordt niet alleen de vereniging gesteund, maar wordt er ook kans gemaakt op mooie prijzen. Dit jaar bestaat het prijzenpakket uit 550.000 prijzen, met een totale waarde van ruim 4 miljoen euro. De hoofdprijs bedraagt 100.000 euro, maar er zijn ook andere prijzen, zoals een driedaagse minicruise.

Niet alleen de lotenkoper maakt kans op een prijs, ook de verenigingen zelf kunnen prijzen winnen. Als een club een winnend lot verkoopt, maken zij kans op bijvoorbeeld een geldbedrag van 10.000 euro.

Deelnemende clubs

Verschillende clubs uit de gemeenten Vlaardingen en Schiedam doen mee, zoals Judo Stichting Schiedam, Schermvereniging Trefpunt, SKV Nexus en ZVVS Waterpolo. Gedurende de komende acht weken gaan deze 34 verenigingen bij bewoners langs de deur om de loten te verkopen.

 

Grote_Club_actie1.pngDeze verenigingen in Vlaardingen en Schiedam doen mee aan de Grote Clubactie | Graphic: Twee