advertentie
200.000 Dubai-repen zorgen voor verdubbeling van jaaromzet voor De Bonte Koe
De Dubai-reep heeft bij de Schiedamse chocoladeketen De Bonte Koe gezorgd voor een verdubbeling van de jaaromzet. Het jaar 2024 stond in het teken van deze populaire reep, wat resulteerde in 200.000 verkochte exemplaren. Ondernemer Amy Klein blikt terug op “een bizar jaar”.
door Julian Jansen
woensdag 08 januari 2025 17:02
De chocoladeketen lanceerde rond de zomer van 2024 de nieuwe Dubai-reep. De reep ging al snel viral, nadat influencers zoals Monica Geuze de chocolade probeerden. Dit leidde tot meer dan vijftien miljoen views op TikTok.
Dubbele cijfers
“In een half jaar tijd hebben we meer dan 200.000 repen verkocht. Daarmee is de omzet meer dan verdubbeld. 75 procent van deze omzet komt voort uit deze reep”, licht ondernemer Klein toe. Door deze groei is het personeelsbestand uitgebreid van 40 naar 65 medewerkers.
“Ik dacht dat het maar een week zou duren. We zouden een week hard werken en daarna weer doorgaan met de normale gang van zaken. Maar zes maanden later verkopen we nog steeds veel repen”, vertelt Klein verbaasd.
Uitbreiden
Door de verhoogde omzet werkt Klein aan de uitbreiding van het bedrijf. Zo is er sinds kort aan de Kommiezenlaan in de Schiedamse Spaanse Polder een expeditiehal geopend. Klein: “In die hal ontvangen we alle goederen. Met elektrische busjes rijden we ze vervolgens naar onze productie aan de Hoogstraat in Schiedam.”
Ook gaat de winkel op de schop en onderzoekt de ondernemer mogelijkheden om uit te breiden naar andere winkelpanden. “Maar we blijven Schiedam trouw”, aldus Klein.
De nieuwe expeditiehal van De Bonte Koe in de Spaanse Polder | Foto: Twee