advertentie
  • maatschappij
  • Vlaardingen
  • vervoer

Informatiebord moet metroreizigers verleiden om ‘Vlaardingen echt te ontdekken’

In één oogopslag zien wat Vlaardingen te bieden heeft. Sinds maandag 14 juli is dit mogelijk voor reizigers die langs metrostation Vlaardingen Centrum komen. Daar is de eerste zogeheten 'inspiratiekaart' onthuld, een informatief bord met tips voor wandelroutes en eetgelegenheden in de omgeving, waaronder een wandeling door het Oranjepark langs de iconische Watertoren.

Foto: Twee
Juliet Heinsbroek

door Juliet Heinsbroek

maandag 14 juli 2025 18:31

De kaart is een gezamenlijk initiatief van de gemeenten Vlaardingen, Schiedam, Maassluis en Rotterdam en vormt het begin van een bredere marketingcampagne langs de Hoekse Lijn. In de komende periode moeten vergelijkbare borden ook op andere stations langs de metrolijn verschijnen.

Volgens wethouder Rens de Ron (vrijetijdseconomie) is het doel van de campagne duidelijk: reizigers verleiden tot een tussenstop in plaats van direct door te reizen naar eindbestemmingen zoals Hoek van Holland. “Met deze kaart zie je in één oogopslag wat Vlaardingen te bieden heeft”, aldus De Ron. “We willen dat mensen onze stad echt even ontdekken.”

Hoe de verdere campagne eruit komt te zien, is nog niet bekend. Wel is duidelijk dat de financiering wordt gedragen door alle deelnemende gemeenten. De Ron roept inwoners op om hun trots op Vlaardingen te delen: “Vlaardingers zijn trots op hun stad, maar ook kritisch en dat is goed. Maar we hebben veel te bieden, en ik roep iedereen op om bekenden eens mee te nemen naar onze stad.”