advertentie
  • Vlaardingen
  • wonen

Waterweg Wonen presenteert nieuw logo: ‘Het gaat niet ten koste van de huurders’

Niet schrikken als je een ander logo van Waterweg Wonen ziet verschijnen in de mailbox of als er een brief van de verhuurder op de mat valt. De woningcorporatie uit Vlaardingen en Maassluis voert na ruim dertig jaar een nieuw logo in. “Het was tijd voor een eigentijds logo.”

Het oude logo op het gebouw van Waterweg Wonen in juni en het nieuwe logo (r)
Het oude logo op het gebouw van Waterweg Wonen in juni en het nieuwe logo (r) | Foto: Twee/Waterwegwonen / Fotobewerking: Twee
Maurice Tankink

door Maurice Tankink

donderdag 30 oktober 2025 12:22

“Het huidige logo heeft een vorm van een W,” zegt de woordvoerder van Waterweg Wonen over het nieuwe logo. De woningcorporatie wil met het nieuwe logo de ambitie van het bedrijf uitstralen. De woordvoerder zegt: “Er zit een soort stroming in, een opwaartse beweging. We willen rust uitstralen met de kleuren, en er zitten verbindingspunten in. Dit symboliseert de verbinding tussen ons en de huurders en samenwerkingspartners.”

Waterweg Wonen heeft halverwege oktober de nieuwe huisstijl ingevoerd. Volgens de woordvoerder van de woningcorporatie was het wel nodig. Ze zegt: “Het oude logo hebben we al zeker sinds het begin van de jaren ’90. We wilden een logo dat eigentijdser aanvoelt en beter bij ons past.”

‘Het raakt de huurders niet’

“Dat de verandering van het logo geld heeft gekost, staat als een paal boven water,” zegt de woordvoerder van Waterweg Wonen. Nieuwe bedrukking op de kleding, de huisstijl van de bedrijfswagens, nieuwe enveloppen en meer: de huisstijl van Waterweg Wonen is inmiddels overal aangepast.

Een verandering als deze brengt de nodige kosten met zich mee. Hoeveel deze verandering kost wil de woordvoerder van Waterweg Wonen niet bekendmaken. Ze benadrukt wel: “De verandering gaat niet ten koste van de huurders. Het heeft op geen van onze werkzaamheden, zoals onderhoud, renovaties of nieuwbouw, financiële gevolgen."