advertentie
Jongetje (1) alleen achtergelaten nadat personeel kinderopvang in Schiedam afsluit
Een 1-jarig jongetje is donderdagavond 25 juni alleen achtergebleven bij een kinderopvang in Schiedam. Bij het kinderdagverblijf Bellefleur, een vestiging van KomKids, aan de Eduard van Beinumlaan in Groenoord, ging het mis toen het personeel de locatie afsloot. De ouders kwamen langs en bleken voor een dichte deur te staan.
door Tjerk van der Ende
vrijdag 26 juni 2026 19:13
De politie en ambulance kwamen ter plaatse. Het kindje maakt het goed.
Reactie Komkids
Komkids reageert vrijdagavond schriftelijk aan Twee op het incident. Directeur Angela Kok schrijft over 'de ingrijpende gebeurtenis': 'aan het einde van de dag, rond sluitingstijd, is een kind van één jaar alleen achtergebleven op de locatie. Het jongetje lag op dat moment te slapen in bed en is bij het afsluiten van de locatie niet opgemerkt'.
'Bij dit incident zijn de geldende veiligheidsprotocollen niet nageleefd door de betrokken medewerkers. Daardoor heeft deze situatie kunnen ontstaan'
De ouders kwamen het kind ophalen en troffen bij aankomst een gesloten deur aan. Zij hebben daarop de politie ingeschakeld. 'Nadat duidelijk werd dat er nog een kind in het pand aanwezig was, is ook een ambulance ter plaatse gekomen. Het kind is ter plaatse onderzocht door ambulancepersoneel. Gelukkig bleek hij in goede gezondheid: hij heeft gehuild, maar maakt het verder goed' schrijft directeur Angela Kok.
'We realiseren ons dat dit een zeer schokkende en ingrijpende gebeurtenis is geweest voor het kind en zijn ouders. We hebben inmiddels persoonlijk onze oprechte excuses aangeboden aan de betrokken ouders. Ook hebben we alle ouders van de locatie, onze medewerkers en andere betrokken instanties geïnformeerd'.
Er zijn volgens Komkids meteen maatregelen genomen: 'De betrokken medewerkers zijn per direct vrijgesteld van hun werkzaamheden. Welke eventuele verdere personele consequenties hieraan verbonden zijn, is afhankelijk van de uitkomsten van het onderzoek dat direct is gestart na het incident'. Kok geeft aan dat daarbij nauw samengewerkt wordt met de instanties die bij dit incident betrokken zijn. 'Voor ons staat voorop dat we volledig willen begrijpen hoe dit heeft kunnen gebeuren. We nemen dit incident uiterst serieus en doen er alles aan om herhaling in de toekomst te voorkomen'.


