SEH ziekenhuizen uren dicht door technische storing
Schiedam - Door een technische storing in het Franciscus Gasthuis en Vlietland waren zaterdag beide SEH's uren dicht. Ook waren de ziekenhuizen in Schiedam en Rotterdam telefonisch onbereikbaar. Om 14:30 uur was de storing verholpen.
Mensen werden zaterdagochtend opgeroepen om niet naar de Spoedeisende Hulp te komen. Patiënten van het Franciscus Gasthuis en Vlietland in Schiedam en Rotterdam werden doorverwezen naar andere ziekenhuizen in de regio. Geplande operaties werden afgezegd.
Onder Ogen live op Facebook
Door een internetstoring is de start van de live uitzending van Onder Ogen niet op de stream en Tv uitgeoznden, wel op Facebook live. Excuses voor het ongemak. De uitzending wordt later alsnog uitgezonden.Inmiddels is de verbinding hersteld.
Vrijwilligers De Boshoek winnen Valentijnsprijs 2020
De vrijwilligers van De Boshoek hebben de D66 Valentijnsprijs 2020 gewonnen. In Soos Blauwhuis maakte D66 fractievoorzitter John van Sliedregt de uitslag van dit jaar bekend.
De vrijwilligers van de Boshoek wonnen de prijs vanwege de passie en professionaliteit waarmee zij ervoor zorgen, dat op een positieve manier de natuur naar de inwoners van Schiedam gebracht wordt. De activiteiten die zij verzorgen, zijn tot in de puntjes verzorgd.
Ook dragen zij duurzaamheid uit, in woord en daad.
150-ste Onder Ogen met Stroomopwaarts, Frankeland, Soos Blauwhuis, live muziek van Tessa Denise en het weekendweer
Zaterdag om 10:00 uur is het tijd voor de 150-ste uitzending van Onder Ogen, het televisieprogramma van SCHIE, live uit Studio Broersveld.
Dit zijn de onderwerpen/gasten:
- Stroomopwaarts-directeur Desiree Curfs over het onlangs uitgekomen rapport van Bureau Berenschot
- Frankeland-directeur Ben de Koning over de unselfie-actie en de nieuwbouw
- Soos-Blauwhuis gaat deelnemen aan een Europees onderzoek 'Nestore' over hoe je ouderen fit houdt. de Soos gaat ook een samenwerking aan met het Theater aan de Schie en Wenneker Cinema.
- Het wederom stormachtige en record-warme weekendweer met Tom Bruin
- We hebben live muziek van Tessa Denise met op gitaar Tayler Calister
Busreizigers betalen opnieuw te veel geld door nieuwe incheck-apparatuur
De RET heeft opnieuw te veel in rekening gebracht bij reizigers. Ditmaal gaat het om een deel van de reizigers die uitstappen op eindpunten van buslijnen, meldt Rijnmond.
Het bedrijf zegt nog niet te weten hoeveel reizigers teveel hebben betaald. Ook is het bedrag waarom het gaat nog niet bekend. De RET heeft het over 'kinderziektes' in de nieuwe apparatuur.
Ook tussen 6 en 9 januari werd bij 23.000 reizigers een te hoog bedrag op de ov-chipkaart afgeschreven voor een rit met de bus. Toen ging het om in totaal tienduizenden euro's. Dat is inmiddels afgehandeld.


