More...
Steeds meer Rotterdammers komen wonen in Schiedam, borrel moet zorgen voor verbinding
Indra Diallo en Daan Beijneveld woonden eerst in Rotterdam, maar nu in Schiedam. En met die verhuizing brengen zij ook hun ConnectieClub naar Schiedam. Het stel organiseerde in Rotterdam al diners om bewoners met elkaar te verbinden. Vanaf donderdag 3 oktober starten zij in Schiedam met een maandelijkse ‘Nieuwe bewoners borrel’, die elke eerste donderdag van de maand zal plaatsvinden.
Vijf insprekers en nóg meer verbazing over plaatsing flexwoningen in Schiedam
Vijf insprekers, meerdere raadsleden en een wethouder die volgens bewoners onbevredigende antwoorden gaf. Dinsdagavond stond de plaatsing van de 92 flexwoningen in Schiedam centraal tijdens de commissievergadering. Veel bewoners uitten hun zorgen over de woningen en hun toekomstige bewoners. “Ik ga met meer vragen naar huis dan dat ik kwam”, stelt een van de insprekers.
Ondanks ravage op straat zijn bewoners Zeeheldenbuurt ‘rustig vertrokken’
Het wonder waar Mandy van Huis en haar buren op hoopten is niet gekomen. Sinds maandagavond 30 september zijn de te slopen huizen in de Nieuwe Kerkstraat en de Cornelis Houtmanstraat in de Vlaardingse Oostwijk leeg. De ochtend na de uitverhuizing ligt de straat vol spullen.
Schiedammer Mark stopt met roken: ‘Mijn dochter doet me na’
De komende 28 dagen gaan 55.000 rokers in Nederland de uitdaging aan om te stoppen met roken. Een van die rokers is de Schiedamse Mark Verspeek. Hij rookt sinds zijn veertiende en stopt vandaag, 1 oktober. Hij wil een goed voorbeeld zijn voor zijn dochter. “Ze loopt nu wel eens met een potlood in haar mond.”
Verbindingsweg naar Station Schiedam Centrum tot eind november afgesloten
De Overschieseweg achter Station Schiedam Centrum gaat vanaf 1 oktober tot het einde van november dicht. Auto’s die naar het station willen, moeten omrijden via de ’s-Gravelandseweg en de Horvathweg. Fietsers en voetgangers kunnen nog wel gebruikmaken van de Overschieseweg.
Honderdduizend bezoekers tijdens Brandersfeesten: 'Horeca knalde uit zijn voegen'
De organisatie van de Schiedamse Brandersfeesten kijkt terug op een geslaagde editie. Afgelopen vrijdag, zaterdag en zondag was er veel muziek, drank en gezelligheid in het centrum. “De horeca knalde uit zijn voegen en vooral het Land van Belofte was een groot feest”, zegt John van Oudenaarde, organisator. Volgens de organisatie trok het evenement dit weekend meer dan honderdduizend bezoekers.
Tuf je lekker met je kind in je auto op de A20, heb je even later slechts een wrak over
Het zal je maar gebeuren: een bestuurder merkte zaterdagmiddag tijdens het rijden dat zijn auto in brand stond. Hij wist de auto op de afrit Vlaardingen van de A20 stil te zetten, waarna de auto grotendeels uitbrandde. Wat restte was een wrak.
Brandersfeesten zijn terug: ‘Niet te beschrijven hoe mooi wij dit vinden!’
De Brandersfeesten zijn feestelijk geopend op het Land van Belofte in Schiedam. Een gedicht van stadsdichter KMR, een optreden van Orgel Joke en de saamhorigheid zorgden ervoor dat Schiedammers de regen trotseerden. Ze kwamen samen om het feest ter ere van de Schiedamse branderijen te vieren.
Zij betalen voor de Brandersfeesten
Naast de subsidie van de gemeente en het geld uit fondsen wordt een groot deel van het budget van de Brandersfeesten bij sponsoren vergaard. Op de vooravond van de festiviteiten proosten zij met elkaar om het voortbestaan van het Schiedamse feest te vieren, want dat is belangrijk zeggen zij. “Ik denk dat het meer betekent dan iedereen denkt.”
Brandersfeesten óók voor jongeren: S’Culture Clup
De Kleine ambassade organiseert, met onder meer de Kroepoekfabriek en het Stedelijk Museum Schiedam, een cultureel festival in de tuin van de Grote of Sint Janskerk. Zelfs met regen en wind gaat de show door.